FAQ

Klik her for at kontakte vores kundeservice.

Nedenfor finder du svar på de mest almindelige spørgsmål. Hvis du ønsker at kontakte vores kundeservice for yderligere information om din rejse, skal du logge ind på vores kundeservice via ovenstående link.

  • Hvordan betaler jeg?
    Efter gennemført booking kommer du til side for bekræftelse af din booking og betaling. Her kan du nemt betale med kreditkort (Visa, Mastercard, Eurocard), bankoverførsel, ratebetaling eller faktura.
  • Kan jeg ændre navn på billetten?
    Normalt kan navn op billetter ikke ændres, idet de er personlige og ikke må overdrages. Der er dog undtagelser som f.eks. med Norwegian, samt visse indenrigsfly og afgange indenfor Europa med SAS, som tillader ændring af navn. Du bedes kontakte kundeservice via linket ovenfor for priser og yderligere information, hvis det er aktuelt for dig.
  • Kan jeg ændre dato på billetten?
    Mange flyselskaber tillader ændring af dato mod betaling. Kontakt kundeservice, hvis du vil vide mere om gebyrer og tilgængelighed. Du bedes bemærke, at ændringer kun kan foretages, hvis der er plads og mod betaling af de gebyrer, som flyselskabet og rejsebureauet har.
  • Hvordan annullerer jeg en rejse?
    Vi accepterer kun annullering skriftligt for at undgå misforståelser i forbindelse med annullering. Kontakt altid kundeservice, hvis du ønsker at annullere din rejse. Kundeservice vil besvare din anmodning om annullering med den generelle information om hvordan du f.eks. anvender din annulleringsforsikring. Derefter skal du bekræfte din annullering inden vi gennemfører den hos flyselskabet. Bemærk, at der ikke er nogen tilbagebetaling, hvis du ikke har købt vores annulleringsforsikring.
  • Hvorfor kan jeg ikke booke det, jeg ser på hjemmesiden?
    Der forekommer nogle gange tekniske fejl i opdateringerne af de mange databookingsystemer, som er en del af en booking. Det kan ske, at et alternativ, som ikke kan bookes, vises på hjemmesiden. Vi arbejder fortsat på at forhindre disse fejl, men indimellem opstår der fejl, som vi ikke kan kontrollere og så får du en fejlmelding, når du forsøger at booke.
  • Jeg har ikke modtaget mine billetter, hvad gør jeg?
    Vi sender rejsedokumenterne via e-mail inden for de næste par dage fra din betaling. Hvis din afrejse er nær, bliver dokumenterne sendt så snart som muligt. Hvis du ikke kan finde e-mailen med billetterne, kan du altid logge ind ovenfor i kundeservicesystemet og hente dem. Når vi taler om billetter, er det det samme som rejsedokumenter, e-tickets eller elektroniske billetter.
  • Hvad sker der, hvis flyet er forsinket og jeg mister min tilsluttende flyforbindelse?
    Hvis du har booket én billet for hele rejsen, som indebærer mellemlandinger, skal flyselskabet sørger for ombooking uden ekstra omkostning til næste mulige alternativ. Det er derfor vigtigt, at du ikke booker separate billetter med kort mellemlandingstid uden at booke én og samme rejse hele vejen.
  • Hvad sker der, hvis flyselskabet ændrer flytiderne?
    Flyselskaber arbejder normalt med foreløbig halvårlige tidsplaner. De angivne flytider kan ændres og fly aflyses. Hvis en ændring i tidsplanen påvirker gennemførelsen af rejsen, skal rejsebureauet eller flyselskabet ændre eller booke et eller flere fly. Denne service indgår i rejsebureauservicen og købes i forbindelse med booking. Hvis du ikke har valgt rejsebureauservice, vil vi stadig kontakte dig i tilfælde af ændringer, så du kan kontakte flyselskabet direkte eller tilkøbe rejsebureauservice.
  • Hvor meget bagage må jeg tage med?
    De fleste flyselskaber tillader bagage på maks. 20-23 kg uden ekstra gebyr Visse flyselskaber tager ekstra betaling for bagage som f.eks. Air Baltic, indenrigsrejser i USA, som bookes separat, og Vueling. Air Berlin tager også betaling for bagage på alle billig-billetter. Kontakt os for yderligere information.
  • Får jeg en ny rejse, hvis flyselskabet går konkurs?
    Hvis flyselskabet går konkurs, kan din rejse ikke gennemføres, og rejsebureauet kan ikke refundere betaling, idet vi kun fungerer som formidlende agent og overfører din betaling direkte til flyselskabet på tidspunktet for booking. Vi anbefaler altid at købe vores konkursforsikring, så du får dine penge tilbage i tilfælde af, at flyselskabet går konkurs. Hvis flyselskabet går konkurs efter afrejse får du en ny hjemrejse betalt af forsikringen.
  • Hvordan skal jeg angive navne, når jeg booker rejsen?
    Angiv altid dit første fornavn, som det står i passet, samt alle efternavne på linjen for efternavne i passet. Navneændringer er kompliceret og koster ekstra, hvis det overhovedet er muligt hos det flyselskab du reserverer hos. Hvis rejsen udføres med flere forskellige flyselskaber, kan det være, at navneændring ikke er muligt.
  • Kan jeg købe en rejsen for nogen i et andet land?
    Ja, det kan du sagtens. Men du skal angive din e-mail og telefonnummer, hvis det er dig som booker, så alt korrespondance sker med dig som ordregiver. Siden hen kan du sende billetterne videre via mail til den/de rejsende.
""